Megpróbálunk ebben a bejegyzésben választ adni arra a fontos kérdésre, hogy hogyan is lehet dolgozni egy virtuális asszisztens – sel. A legfontosabb dolog, hogy el kell fogadjuk azt a tényt, hogy az asszisztens értünk van, a mi vállalkozásunk sikereit hivatott elősegíteni. Így mindenképpen úgy kell tekintenünk rá, mint a csapatunk tagjára és ha már megfelelően integrálódott a vállalkozásunk rendszerében, akkor az alap pillérje lesz a fejlődésünknek.

Tudjuk, hogy Magyarországon elterjedt nézet szerint, aki home office rendszerben dolgozik, az nem is dolgozik, hiszen nem ellenőrizhető. Ez az a gondolkodásmód, amit el kell felejteni annak, aki virtuális asszisztens – sel szeretne együtt dolgozni. Az ellenőrizhetőség egy fontos dolog az elszámolás szempontjából, de bizalom nélkül nem tud működni a közös munka.

virtuális

Fontos tudni, hogy van egy tanulási folyamat a közös munkában. Az első időkben kulcsfontosságú a kommunikáció, hiszen így csiszolódhat a közös munka. Persze van az az időintervallum, mikor már nem mondhatja egyik fél sem azt, hogy ezt nem tudtam vagy nem beszéltünk róla. Minél tapasztaltabb egy virtuális asszisztens, annál rövidebb lesz ez a tanulási folyamat.

Jó előre megállapodni abban is, hogy Ön mint ügyfél, szeretne-e személyes konzultációt, egyeztetést vagy esetleg személyes jelenlétet az asszisztenstől. Vannak olyan virtuális asszisztensek, akik nem vállalnak személyes konzultációt. A mi meglátásunk szerint igenis könnyebbé tudja tenni a közös munkát egy-egy konzultáció.

Azon is el kell előre gondolkodni, hogy milyen módon szeretnénk a napi szintű kapcsolattartást. Telefonon, e-mailben, Skypon (vagy más hasonló platformon) vagy valamilyen Ön által fejlesztett platformon (erre is volt már példa). Azt a módot kell megtalálni, ahol a leggyorsabban és gördülékenyebben megy a kommunikáció, így ahogy a szükség megjelenik az asszisztens munkájára már neki is tud állni a feladatnak.

És végül a legfontosabb dolog a közös munkával kapcsolatban: egyeztetés a felmerülő problémákról és hibákról. Ha azt szeretnénk, hogy egy hiba vagy kellemetlen helyzet ne ismétlődjön meg, akkor arról beszélni kell. Sokszor nem kellemes dolog ez, de a jó munkához nagyon is szükséges.

Egyeztetések problémákról, feladatok megoldásának módjáról

Fontos, hogy tudjuk mit várunk el a virtuális asszisztenstől és ezt tudatjuk is vele a félreértések elkerülése érdekében

Amennyiben felkeltettük érdeklődését a virtuális asszisztensi szolgáltatások iránt kérjen árajánlatot, vagy keressen elérhetőségeink valamelyikén.

Vagy használja ajánlatkérő űrlapunkat:

 

[contact-form-7 id=”979″ title=”1 kapcsolati űrlap”]